vrijdag 10 december 2010

"De negende van de twaalfde maand"

Donderdag kregen we nog enkele workshops voorgeschoteld in dezelfde groepen als dinsdag...

We begonnen met vertellen op muziek bij mevr. Coupé en dat was best wel leuk. We werden heel vrij gelaten tijdens de opdracht en dat was fijn omdat we zo eens ons eigen ding mochten doen. Ruth, Caroline en ik brachten het verhaal van "Mannetje Koek" met bijhorende powerpoint en geluiden. De anderen gebruikten muziekinstrumenten, stemmetjes, of andere middelen en dat was echt grappig om te zien. Ook Joselu had een verhaaltje gemaakt samen met Stef en Stefaan. Het was een parodie op Sneeuwwitje en dat zorgde voor een (naar mijn mening) heel grappig resultaat.






Vervolgens mochten we maskers maken. We moesten deze tekenen d.m.v. een foto van onszelf  "ondersteboven" over te tekenen en dat vond ik echt tof om te doen. Ik teken héél graag en de tijd vloog werkelijk voorbij. Hiernaast vind je een foto van de "beginfase" van mijn masker...




Als laatste workshop hadden we "theatraal acteren" bij Carlos en dat vond ik in het begin echt niet leuk. Er werd gezegd dat we zelf creatief moesten zijn, maar we hadden het gevoel dat alle bewegingen ons werden opgelegd en dat we geen eigen inbreng hadden. Ik had het ook moeilijk met de soort van bewegingen en zag het niet goed meer zitten. (Terwijl ik normaal gezien zulke zaken heel graag doe :s ) Uiteindelijk hebben we onze mening gezegd en vervolgens mochten we gedurende 5 minuten onze eigen "creatie" in elkaar proberen steken. We hebben verschillende zaken aangepast en weg gelaten en zo kwamen we toch tot een resultaat waarmee iedereen (denk ik) al wat meer akkoord was.


Helemaal op het einde kregen we de tijd om bij mevr. Ivens en mevr. Vergaert onze mening te zeggen. Ik had het gevoel dat iedereen heel eerlijk was en dat de lectoren echt naar ons luisterden. Het was dan ook leuk om te zien dat onze mening werd geapprecieerd.
Kortom: ik vond het weer een leuk dagje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten