maandag 3 januari 2011

MuzArt

"Dag en zijn vrienden houden niet van lezen. Boeken vinden ze saai.Als ze echter in de grote oude schoolbibliotheek een leeg boek vinden is dit de start van een mysterieus avontuur: Dag komt in een vreemde wereld terecht… Zou het dan toch waar zijn dat de schoolbibliotheek behekst is? Weet de oude bibliothecaris meer? Kan het ooit iets worden tussen Dag en Sterre? Vindt het verhaal ooit zijn einde?… Met Boek zonder verhaal brengt MuzArt zijn elfde originele familiemusical. Na de audities in april en mei gaan een zestigtal jongeren samen met verscheidene ondersteunende ploegen aan de slag om er ook deze keer weer een onvergetelijke voorstelling van te maken."

Woensdag 29 december ben ik naar de première van "Boek zonder verhaal" gaan kijken van MuzArt. Het was wederom een fantastische voorstelling met prachtige kostuums, muziek en decors. MuzArt is een musicalgroep uit Beveren die elke kerstvakantie musicals brengt in het cultureel centrum van Beveren. Elk jaar trekken ze zo'n 3000 toeschouwers, en dat vind ik toch al wel de moeite.
Ook ik heb gedurende 8 jaar bij hen musical gespeeld. Helaas ben ik hiermee moeten stoppen wanneer ik naar de hogeschool ging, omdat er dan in de kerstvakantie geleerd moet worden i.p.v. geacteerd. Ik mis het om eerlijk te zijn heel erg. De repetities, de sfeer achter de schermen, de kick om op het podium te staan,...

Dit is een filmpje van de laatste musical die ik heb meegespeeld... Het komt uit "Leve(n) de heksen?!" en vond plaats in 2008. Het is één van de eerste scènes waarin Mana wordt wakker gemaakt door 2 heksen en wordt meegenomen naar hun wereld. Vooraan zie je ook enkele doventolken staan. Zij vertolkten verscheidene voorstellingen zodat ook dove mensen naar onze voorstellingen konden komen kijken. (Ter informatie: ik ben de heks met de grote pruik, "Santeria" genaamd.:-))

Geen opmerkingen:

Een reactie posten